Tijdens de vorming ‘Procesgericht werken’ leggen we de focus op het speelproces en de beleving van kinderen, in plaats van op het resultaat.
Dit komt in deze vorming aan bod: we vertellen je meer over het verschil tussen proces- en productgericht werken en over de meerwaarde van procesgericht werken voor kinderen. We laten kinderbegeleiders zelf het speelplezier bij procesgericht werken ervaren. Tot slot inspireren we kinderbegeleiders met allerlei ideeën om meer procesgericht aan de slag te gaan met de kinderen in de opvang.
Een mooie reactie van een kinderbegeleider van een Brusselse kinderdagverblijf: ‘Door deze vorming ben ik me ervan bewust geworden hoeveel we vaak zelf al invullen voor kinderen. Ik heb leuke ideeën opgedaan om meer ruimte te geven aan hun eigen speelproces.’
Tijdens de vorming ‘Procesgericht werken’ leggen we de focus op het speelproces en de beleving van kinderen, in plaats van op het resultaat.
Dit komt in deze vorming aan bod: we vertellen je meer over het verschil tussen proces- en productgericht werken en over de meerwaarde van procesgericht werken voor kinderen. We laten kinderbegeleiders zelf het speelplezier bij procesgericht werken ervaren. Tot slot inspireren we kinderbegeleiders met allerlei ideeën om meer procesgericht aan de slag te gaan met de kinderen in de opvang.
Een mooie reactie van een kinderbegeleider van een Brusselse kinderdagverblijf: ‘Door deze vorming ben ik me ervan bewust geworden hoeveel we vaak zelf al invullen voor kinderen. Ik heb leuke ideeën opgedaan om meer ruimte te geven aan hun eigen speelproces.’

Spelen is de taal van kinderen. Het is iets dat ze altijd en overal doen. Spelen is hun manier om zich uit te drukken, te ontdekken, te ervaren en in de wereld te staan. Het is hun manier van ‘zijn’. Met 'verbindend spelen' kiezen we volop voor die taal!

Een heerlijke speeltijd, voor elk kind, elke dag. Hoe werk je aan meer en betere speelkansen op school?
Vul je mailadres in en ontvang boeiend en speels nieuws van Speelmakers.