Een heerlijke speeltijd, voor elk kind, elke dag. Hoe werk je aan meer en betere speelkansen op school?
De bel rinkelt. Als de kinderen op de speelplaats komen, gonst de hele school van leven.
Je ziet kinderen rennen, lachen, rollen en springen. Ze bouwen torens, voetballen of chillen in een hangmat. Ze duiken in avonturen en creëren hun eigen wereld. Overal om je heen bruist het van de energie. De speeltijd is het hoogtepunt van de dag. Wanneer de bel opnieuw klinkt, keren de kinderen vervuld en ontspannen terug naar de klas.
Kinderen brengen 20% van hun tijd in de basisschool op de speelplaats door.
Met een doordachte aanpak waarin visie, materiaal, ruimte, begeleiding en organisatie samenkomen, bouw jij aan een fantastische speeltijd voor kinderen.
"Play learns children what is not teachable"
Een heerlijke speeltijd, voor elk kind, elke dag. Hoe werk je aan meer en betere speelkansen op school?
De bel rinkelt. Als de kinderen op de speelplaats komen, gonst de hele school van leven.
Je ziet kinderen rennen, lachen, rollen en springen. Ze bouwen torens, voetballen of chillen in een hangmat. Ze duiken in avonturen en creëren hun eigen wereld. Overal om je heen bruist het van de energie. De speeltijd is het hoogtepunt van de dag. Wanneer de bel opnieuw klinkt, keren de kinderen vervuld en ontspannen terug naar de klas.
Kinderen brengen 20% van hun tijd in de basisschool op de speelplaats door.
Met een doordachte aanpak waarin visie, materiaal, ruimte, begeleiding en organisatie samenkomen, bouw jij aan een fantastische speeltijd voor kinderen.
"Play learns children what is not teachable"
Stijn Spriet is pedagogisch coach in Middelkerke. Hij deed mee aan de opleiding ‘Speelexpert baby en peuter” en vertelt over zijn ervaringen.
Bij Familia in Genk zetten we stevig in op avontuurlijk spelen. Met 4 locaties, meer dan 30 kinderbegeleiders, 3 teamcoaches en 1 coordinator BKO gingen we aan de slag. Een grondig veranderingsproces op alle niveaus.
Vul je mailadres in en ontvang boeiend en speels nieuws van Speelmakers.