MEER EN BETER SPELEN OP SCHOOL

Kinderen brengen 20% van hun schooltijd door op de speelplaats. Een dag per week dus.

De speelplaats is als de huiskamer van je school. Iedereen komt er samen om te onstpannen, te praten, te spelen...
Meer nog dan in de klas, gebeurt het samenleven hier. Er liggen kansen voor intens plezier, even niets moeten, spelen dat tegelijk leren is.
Die living: heb je die doordacht ingericht? Of is het een bron van frustratie?

Voor veel kinderen is de speelplaats de beste speelplek die ze hebben:
-----
Sarah vertelt over de fijnste speelherinnering uit haar jeugd. Ze keert in gedachten terug naar haar kleuterspeelplaats: "3 huisjes stonden er, met telkens andere materialen in. Als de bel ging 'vlogen' we naar buiten. We creëerden onze eigen wereld in die huisjes. In mijn beleving was daar ook geen toezicht. Heerlijke tijden. Jaren later zocht ik als student kleuteronderwijs een stageplek. Ik wilde terug naar mijn school met de huisjes. De huisjes stonden er nog, maar het materiaal was weg. Toch zal die plek me altijd bijblijven."
-----
We gaan voor:

  • minder tranen en brandjes blussen, meer speelherinneringen
  • een doordachte invulling, voor meer speelplezier
  • minder verveling
  • vrolijk ondersteunende toezichters
  • uitnodigende speelruimte en prikkelend materiaal

VOOR IEDEREEN

  • Met focus op kleuters en kinderen uit de lagere school
  • Kleine en grote scholen
  • Grijze of groene speelplaatsen
  • Compacte ruimtes of veel plaats
  • Actieve link met de voor- en naschoolse opvang!

VORMING

'Yes, het is speeltijd'. Met een doordachte aanpak voorkom je heel wat problemen en frustraties. 
Kies een vorming uit één van de bouwstenen en creëer fantastische speelkansen voor alle kinderen. 

  • Visie 
  • Begeleiders
  • Materiaal
  • Ruimte
  • Organisatie

Alles over deze vormingen


OBSERVATIE EN ADVIES

Weet je wat je wil bereiken met de speeltijden? Staat dat idee (te) ver van de praktijk die je dagelijks ziet? En vooral: kan je moeilijk de vinger leggen op hoe dat komt? We kijken en denken graag mee. Na observaties en gesprekken met kinderen en het schoolteam, krijg je advies op maat van jouw speeltijden. Daarna kan je gericht verder aan de slag! 

Lees meer over advies


JAARTRAJECT SPELEN OP SCHOOL

Maak 20% van je schooltijd 100% beter, met een traject op maat. 
Na een uitgebreide intake, timmeren we aan een traject met oog voor de beginsituatie, een sterke visie en het draagvlak binnen je team. We streven naar een sterke speelcultuur, die verder rijkt dan enkel de speeltijd. 

 

Duik in het jaartraject

Vraag een ondersteuning
aan en ga voor meer en beter spelen op school.
Kinderspel!

  • Contacteer onze speelconsulenten. We ondersteunen in heel Vlaanderen en Brussel. Ter plaatse en op elk moment. Stel je vraag.
  • Let’s talk. We bespreken je vraag, mogelijke data, locatie en wie de deelnemers zijn. Zo maken we de ondersteuning snel concreet.
  • Let’s play. We bereiden alles voor, met actieve en speelse werkvormen. Door zelf te spelen en te ervaren, haalt het team er het maximum uit.
  • Wist je dat we nog een ruimer aanbod hebben voor andere doelgroepen? Kijk hier verder.
© 2025 Speelmakers CV - BTW BE 0689.927.742 - info@speelmakers.be - privacy policy - sitemap Quoted: Websites met méér
Kom bij de Speelmakers-bende!

Vul je mailadres in en ontvang boeiend en speels nieuws van Speelmakers.